NFR 31/8

Voice var förjävlig igår kväll och i morse, Tävlings nerver!
Började dan med att inte vilja gå på transporten, i spöregn ;)
Jaja, alla har sina dagar. Tyckte vikom iväg rätt sent, plockade ut henne i början av alla c-ponnys, och ändå fick jag rida fram påtok förlänge, tog sån himla tid! Fick iaf en bra framridning, sparade allt vad jag hade på henne. På framhoppningen var hon fin. Hoppade allt, hade bara lite problem med språnget på oxern, men rättade till det efter 2 ggr. Sen var det bara att skritta tills min tur. Får man säga det själv? - SHIT, vilken runda :D Visst, 1 slarv pet, 1 skit pet ifrån vinnar rosetten kan jag säga. Jag red bra, Voice var fin, och det var helt klart en av mina bästa rundor :D
Jag gick ut nöjd ändå, ett pet, men det tar vi, nästaaa gång.
Åt och gick bana och pustade lite innan LC, fick till riktigt fina språng på räcket på framhoppningen. Som tidigare så försökte jag spara på henne allt jag hade, inte hoppa om jag inte behövda, inte galoppera om jag inte behövde. Utan spara allt till banan. Kände att hon var väldigt trött. Hon ville absolut inte hoppa i pölarna på framhoppningen, så fick nöja mig med räcket som stod på fram ridningen. Fick till ett jätte fint första språng, som gjorde att jag slappnade av lite för mycket till tvåan, och höll inte riktigt om, vilket gjorde att hon blev osäker, och stanna. skit. Bara göra ett nytt försök, så var på henne lite mer, men då var hon fortfarande lite tveksam och vägrade igen. Tänkte då utegå, men jag hatar att ge upp. Så kör igen men känner att hon tvekar redan påväg TILL hindret. Så ryter lite, vilket fick henne hoppa, fast rät igenom hindret, jag tappar stigbygeln, får sne väg till 3:an och stannar själv.
''Det där var tyvärr din tredje vägran''
Visst gick jag ut besviken. Men det är bara att klappa Voice, hon gjorde sitt bästa, och det är bara mig man kan skyllapå. Voice är fin hon, ja, tro det eller ej, men jag är nöjd. Visst vill jag ha Revange. En riktig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0