Idag är jag döv

Kan ju börja med att säga att min förkylning satt sig på öronen nu. Jag varken hör inget, plus att näsan är ur funktion nu haha! 
Nyser hela tiden och går och snorar haha. 
Var en bra dag i skolan idag. Förutom att so provet gick åt skogen, fastän jag pluggat så extremt mycket. Men såklart på fel saker!! Blir så irriterad! 
Kollade på en konsert som estetiska programmet på Duveholms gjort idag, som också kan ha gjort mig ännu mer döv. Vilka trummor haha! 
Men duktiga är dem! 
Var så enormt ridsugen nu när jag legat hemma sjuk, alla andra rider och myser med dem härliga djuren så ligger man hemma själv med snor papper runt om sig. Idag kände jag bara för att mysa med Benny. Utan stövlar och hela köret! Musik i öronen så red jag på vägen och skrittade fram, i säkert 30 minuter. Kände bara för att skritta. Skänkelvikningar och ställde mycket till höger eftersom högersidan är klurig. Men sedan så gick jag till banan och försökte rida. Då busade han med mig och bara det tog 10 minuter att ta sig till banan. Eftersom jag är så envis av mig så ger jag inte upp, och det gjorde en annan inte heller ;) men jag vann tillslut!
Han var väldigt mjuk sedan på banan, fast väldigt låg, men han frustade och kändes framåt! Hoppar inte till för saker längre, vilket gjorde mig vansinnig i början! 
Travade lite lätt och vågade på mig att galoppera på långsidorna. Men sedan var det någon som visste att det skulle vara galopp där.. Haha... 
Lätta lite på frambenen och studsa, toker. Blev inte så mycket till galopp ändå då jag valde att ta det lugnt sen förra veckans äventyr. ;) 


Snygga lindor va ;) hittade demdär bootsen bland mina hästsaker, så testade dem. Är i ett väldigt speciellt material, men de funkade bra eftersom smuts och sånt inte fastnade på. Har även ett matchande schabrak och spö till haha! Synd bara att det är ett hoppschabrak ;) 
Nu blir det sängen, puss! ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0