Tävlingen

Dagen började inte så jätte bra i lördags. Stressigt i stallet, svår lastad häst, osv. Stod i 30 minuter och Hidalgo totalvägrade gå in i transporten. Han slet och ställde sig, vilket jag tycker är läskigt. Vi körde med mutor och linor, men han hade bestämt sig. Vi hade inte all tid i världen heller då vi tänkt åka 12 för att hinna rida fram och slippa stress på tävlingsplatsen. 
Han gick in till slut, jag hade fått brännsår i handen eftersom han slet sig vid ett tillfälle och grimskaftet gled i handen- hästmänniskor ni vet hur det är ;) 
Vi var 5-6 stycken i slutet. Och en utav dem stukade handen, och när jag knöt fast han i tansporten skulle han vara förjävlig och buffa upp min hand väggen så den blev svullen och blå. Och det är defenitivt ingen liten häst, utan han är stor och jag har ingen chans alls emot honom, ftersom jag inte är det största heller. 
Han stod stilla och snällt i transporten iaf, och resa dit gick bra.
Kollade på dem andra i laget och åt mat innan jag plockade ut honom ur transporten, han stod och sparkade och var lite otålig i transporten, så vi fick stå och kolla honom. 
När vi lastade ut så slängde han sig ut, han verkade pigg och vaken iaf ;)
Red fram och han var jätte fin! Tog skänkeln jätte bra och var framåt och fin. Fick hjälp utav snälla Emmy :)
Han spände till inne på banan och började gå lite i undertempo, vilket självkalrt jag kunde styra på, men fick inte riktigt fram honom. Sedan så ville han inte fatta en galopp, tyckte jag var tydlig osv, men han hade bestämt sig. ANdra galoppen fattade han, och resten utav programet tyckte jag gick helt ok. Gick inte så bra som jag hoppats på, men jag är helt ok nöjd. Några stoooora missar, men dem tar vi väl nästa gång. 
Kommer nog troligtvis byta häst till nästa gång med, antingen Ranger eller Solan, eftersom Hidalgo är påtok förstor! Kommer inte åt honom, och en annan tjej i laget tycker hon är förlång för Ranger, så vi gör ett byte. Det är ju känslan som räknas, hur det än ser ut :)
19 oktober är nästa omgång! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0