Another week






Denna vecka har spenderats i stallet. I onsdags red jag lektion på Facett. Hon hoppade riktigt bra, men är väldigt nonchalant emot skänkeln. Jag tog på mig ett par sporrar, ja jag vet att man inte bör rida unghäst med sporrar och allt vad det är, men när hästen i te lyssnar och jag blev tillbedd utav tränare att göra det- då gjorde jag det! 
Hon brydde sig knappt alla om sporrarna, men fattningarna blev så mycket bättre!! Jag tror det sitter i hennes huvud detdär med galoppfattningar, så det blir att jobba på. I onsdags var det tillslut att bara dra fram foten lite så fick jag fattning direkt. Duktigt!!
Hoppade gjorde hon även exemplariskt ich fick ett par super språng.
Igår hade jag joren och när jag tömde sista kärran så hoppade lillfingret urled. Gjorde fruktansvärt ont, och fick råd om att åka upp och röntga mig. Dock ingen större fraktur. Tur det!
Nu går jag med tejpade fingrar och smärtlindring. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0