Här är jag, 1 månad senare

Tjenatjena! 

Vilken jäkla uppochner månad. Som många undrat över så har Solan varit hos vetrinären och kollat sig. Det visade sig vara lite värre än vad vi trott. Hon har pålagringar i 3 ben, vilket gör att när hon böjer benet så gör det ont, man kan säga att det blir som taggar emellan kkotorna. 
Jag känner mig hur taskig som helst som ridit när hon haft ont, men man kan ju inte veta då hon inte visat ett smack. Jag ställde ju av henne och lät henne bara skrittas på hårt underlag i ca 2 månader då hon var så svullen i vänster bak. Och sedan satte jag igång henne sakta och säkert. Det visade sig att det var det benet det INTE är några pålagringar. 
Nu vet vi inte hur vi ska göra med henne. Hon är en fantastisk häst, och just nu så gosar vi bara med henne. Det är det vi kan göra då hon inte alls är ridbar längre och kommer aldrig bli. 
Idag är det också Solans födelsedag så hipphurra för 19 åringen!! 


Annars då? 

Jag har letat ny häst att rida. Då jag känner att frazze inte ger mig så mycket i min ridning och vi står mest bara still på samma ställe utan att det händer något. Dessutom vill jag rida mer än bara 1-2 dagar i veckan. Så jag skrev en annons i en Facebook sida där många visade intresset. 
Första kom ifrån en tjej, som stod lite utanför Katrineholm som jag åkte och provred. Jätte fint och trevligt där men det var inget för mig. 
På Trolldal kom en privatryttare fram och frågade om jag var intresserad utav hennes. Och den testade jag och blev kär direkt! 
Facette, är en connemaraponny på 6 år, som älskar att arbeta. Har sin svaghet i galoppen, som självklart blir något att jobba på. Jag hade henne hela förra veckan, då jag hann med en träning för Anna och som verkligen gick super! Tyvärr var Facette tvungen att slänga av sig två skor så vi fick bara rida på banan. 
Man jag tycker verkligen om att rida Facett, och ser ut som om jag kommer rida henne lite då och då. Super trevlig ägare så det är verkligen toppen att få en så bra möjlighet.


Annars har det varit så mycket upp och ner. 
Hur har ni det? Ska jag börja blogga igen kanske? ;) kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blogga 👏🏼

2015-04-17 @ 13:35:06
Postat av: Fredrika Källström

Vilken fin fläta du har gjort på henne! :D Mamma är inte lika sugen som jag på att kapa hennes trollrufs till man haha.. Jättekul att du trivs med henne, hon är en härlig liten häst.

Kram!

2015-04-17 @ 22:30:22
URL: http://fkdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0