Working 7-17

Idag så hade jag jouren på ridskolan och är nu helt slutkörd. 
Mockade i timmar och det tog aldrig slut, dock är jag PET någa när jag mockar, vilket gör det tar längre tid... Såklart. 
Var klar med allt till 13, och då hade jag inte strött upp eller lunchat kraften. Tog iaf då ett pass på Facett som var lite lat i början. Satte på hoppsadeln och gick ut i vårsolen för några skutt. 
I början var hon väldigt spänd och seg, men efter några skutt så blev det en riktig raket i henne och hon blev verkligen jätte fin! Trampade på mycket bättre med bakbenen, och kom igenom i hela kroppen och det blev helt plötsligt mycket lättare att sitta på henne. 
Hoppade inget högt idag, utan bara för att känna på henne och så hon får lära känna mig. Avslutade med en oxer på ca 60 som hon hoppade utan problem! 

Sedan fick jag jobba över hela 2 timmar då privatjouren glömt bort. Så fick leda in halva privathästsidan innan någon kom och hjälpte mig. Nu är benen döda och jag ska sova. Hade! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0